Penawar Buah Pinggang
Penawar Tradisional
tanpa sebarang pil.
Home » , » Tip Rawatan sakit pinggang

Tip Rawatan sakit pinggang

Written By Harta Tanah Aku on Saturday 6 December 2014 | 09:54

Tip rawatan untuk pesakit buah pinggang.

Pesakit yang mengidap sakit buah pinngang adalah sesuatu yang menyeksakan dan amat menyeksakan. Bagi mereka yang masih belum merasainya mungkin tidak memehami apa yang anda sedang lalui.
Sebagai manusia memang lumrah dan tidak akan boleh lari dari kesakitan dan penyakit. Apa yang kita boleh buat hanya menjaga dan merawat hanya Allah yang maha kuasa sahaja yang menentukan. Setiap penyakit ada penawarnya kecuali MATI. Selagi kita hidup, ikhtiar amat penting.
Apa yang saya ingin kongsikan disini adalah salah satu rawatan bagi pesakit yang mengidap penyakit buah pinggang. Rawatan yang menggunakan bahan semulajadi yang berkesan bagi merawat sakit buah pinngang.
Pengambilan Gum Arab adalah cara terbaik untuk merawat dan mengekalkan fungsi buah pinggang dari kerosakan yang serius. Pengambilan beberapa sudu setiap hari dapat memanjangkan jangka hayat buah pinggang dan memperbaiki buah pinggang.

Antara punca kerosakan buah pinggang :

Kehidupan moden masa kini kita tidak lari dari pengambilan ubat ubatan moden seperti pil tahan sakit dan faktor makanan seharian. Pengambilan makanan laut secara kerap dan berlebihan juga adalah antara punca kerosakan buah pinggang selain dari penyakit diabetes.

Siapa yang berisiko mendapat penyakit buah pinggang?

Mereka yang mengidap Diabetes
Mereka yang sering mengambil pil tahan sakit secara kerab
Mereka yang sering mengambil makan laut secara kerab dan berlebihan.
Wanita yang sering mengambil pil tahan sakit secara kerab stiap kali datang bulan.

Gam Arab / Al-Manna ini ada disebut dalam Al-quran sebagai makanan dan ubat,

“ Dan kami teleh menaungi kamu dengan awan (panas matahari di padang pasir) dan kami turunkan kepada kamu “manna dan salwa”, (serta kami berfirman):, Makanlah dari makanan yang baik yang kami telah kurniakan kepada kamu”, dan tidaklah mereka menganiaya kami (sebab mereka kufurkan nikmat  itu) tetapi sebenarnya mereka adalah menganiaya diri sendiri “.
                                                                                   Surah Al-Baqarah Ayat 57





SHARE

About Harta Tanah Aku

0 comments :

Post a Comment